Binnenkijken in het Jenevermuseum

Het Jenevermuseum is als eerste Hasseltse museum nu ook virtueel te bezoeken.
Het museum liet van elke ruimte van het bezoekersparcours panoramische 3D-foto's maken. Via het scherm van je laptop of smartphone kan je nu vanop de binnenkoer het hele parcours afleggen, tot aan de jeneverbar. Het virtuele bezoek komt naast het virtuele toegankelijk maken van de collectie zelf. Sinds enkele jaren werkt de collectiebeheerder aan de digitale ontsluiting van de collectie via www.erfgoedplus.be en www.europeana.eu.

Wil je de collectiestukken in detail komen bekijken en het verhaal van jenever in de Lage Landen kennen, dan moet je natuurlijk naar Hasselt afzakken! En vermits jenever virtueel proeven nog niet mogelijk is... heten we je graag in levenden lijve welkom in onze jeneverbar!