Leven in de stokerij: opzetten van het beslag (o.v.)

Het Jenevermuseum maakt zijn eigen jenevers en likeuren volgens aloud recept in een authentieke laat-19de-eeuwse, vroeg-20ste-eeuwse stookinstallatie.
Kom het zelf meebeleven met onze meester-stoker!
Vooraleer onze meester-stoker kan gaan distilleren moet hij eerst beschikken over een versuikerd beslag. Want zonder suiker geen alcohol! Daarom maakt hij een beslag van water met 1/3 rogge, 1/3 gerst en 1/3 gerstemout. Het zetmeel in dat beslag wordt afgebroken tot vergistbare suikers. Hoe dit precies in zijn werk gaat legt onze meester-stoker met veel plezier uit.

Data en uren zijn steeds onder voorbehoud. Wil je echt zeker zijn dat er gewerkt wordt in onze stokerij, bel dan op de ochtend van de dag dat je je bezoek plant, even naar het museum via 011 23 98 60.